onsdag 11 augusti 2010

Icke de...men ändå en massa.

Jag har inte klarat av att hålla mitt nyårslöfte. Ingen chockad.
När sommaren kommer har jag lite inspiration att sitta framför datorn och formulera meningar. Men vips så var nästan hösten här och jag inser att det är precis vad jag kommer att göra...hela hösten. Det är lixom vad jag har valt att arbeta med.

Sommaren har förresten varit fantastisk och oväntat kort. Först var det ett hus som skulle målas, sen var det ett bröllop och till sist en riktigt stor fest. Samtliga projekt har genomförts och blivit mycket lyckade - undertecknad är mycket stolt och lycklig.

Precis i denna stund sitter jag med en osorterad och olyckligt stor hög med papper från mitt senaste lärarjobb. Ironiskt nog så är det precis till samma brottsplats jag ska tillbaka och det känns grrrymt bra. Inte nog med att jag får plåga och inspirera nästan exakt samma elever, jag får även stöta skallen med samma kollegor - nästan.
Efter ett halvår på "fel ställe" av "fel anledning" känns hösten bara härlig.

Jag hoppas på en lång och varm en.

Inga kommentarer: