måndag 26 januari 2009

Fina främmande framtid

Nu får ödet bestämma.

Jag har hoppat, jag har bett om tjänstledigt från trygga månadslönen. Jag har sökt ett jobb som jag väntar på svar från, om det inte blir aktuellt ska jag frilansa. Ja, eller jag ska jobba under ovissa former som timvikarie inom det jag är utbildad till. Alltså, det jag är menad att göra.

För när jag säger det så vet jag också att det är sant. Jag ÄR menad till det här yrket. CentralaStudiestödsnämnden ska ha tack, om än det är surt att få post från dem nu och i all framtid. Men det har alltså ändå varit värt det, jag känner det så fort jag får chansen att vara i verksamheten.

Känner mig oväntat glad över mitt beslut, fast det är lite spännande måste jag säga. Ovissheten ger ju en viss krydda men den ger också oväntade biverkningar. Hela jag är lixom lite oberäknelig. Alldeles nyss öppnade jag och okynnes-åt en hel del choklad ur en ask jag fick i julklapp. Den hade jag på vanligt och snålt manér tänkt "spara till ett tillfälle". När jag får chansen sover jag ofantligt länge på morgonen, ja, jag okynnes-sover också. Jag som brukar plandera vare ledig minut för att "inte behöva stressa sen". Vid oväntade tillfällen känner jag mig alldeles sjukt stark och pigg för att sedan bli lite sugen på att bilda en hög på hallgolvet.

Kanske är det så att jag har börjat leva lite mer i nuet. När man inte har en aning om vad morgondagen för med sig så måste man väl kanske det. Eller är det åldern... ;P
Jag kan iallafall skriva under på en ny dödssynd (det du BM) lättja.

Jag känner att framtiden är snart, våren kommer i år också och jag är så bra att jag får jobba. Var spelar mindre roll. Det som är viktigt är att jag har öppnat mig för tillfällena nu. Ja, det kan bli en fantastisk främmande framtid och hur som hellst så löser det sig.

Skickar glädje och sporadisk energi till den som behöver

1 kommentar:

Matti sa...

Du vet att jag inte är fatalistiskt lagd. Du kommer inte få ditt drömjobb för att det står i stjärnorna. Däremot så vet jag att du kommer få det för att du du är så jävla bra. Känner mig trygg i att säga att det ordnar sig! Inte är det nå! Sen kanske det står skrivet i nån stjärna nånstans att nästa trisslott ger dig en köttbit till de blodtörstiga CSN-hundarna, man vet aldrig =)/Matti